БЦ Очаківський вулиця Очаківська, 5/6, Київ, Україна +38 (095) 33-03-614
Bulevardul Corneliu Coposu 6-8, București 030167, Румунія +40 (31) 22-96-274
Українці можуть отримати громадянство Мальти завдяки натуралізації, тобто тривалому проживанню на території країни, або за інвестиції. У першому випадку процедура загалом триває 7 років, але сукупно перебувати в державі потрібно 4 роки з цього періоду і 12 місяців безпосередньо перед поданням заявки. За наявності фінансового капіталу та бажання швидше стати європейським громадянином можна скористатися інвестиційною програмою. Вкладення суттєві, проте дозволяють отримати паспорт за 12 або 36 місяців.
Мальта — мікродержава, однак це не заважає активній міграції іноземців, серед яких достатньо й українців. За статистикою, станом на останній рік у країні п’яту частину населення становлять саме мігранти. Популярність Мальти очевидна — маленька держава демонструє відмінне зростання ВВП, а саме 4,6 % за перший квартал 2024 року, забезпечує комфортний рівень життя для населення, приваблює лояльною міграційною політикою. З отриманням паспорта Мальти українець стає також громадянином ЄС та набуває право на проживання, роботу в будь-якій країні об’єднання.
Українці з отриманням мальтійського паспорта набувають можливість без оформлення візи відвідувати 172 країни світу, зокрема США та Канаду з електронним дозволом (eTA). Це значно розширює свободу пересування та дає нові можливості в плануванні імміграції з сильним, престижним документом. Також мальтійське громадянство супроводжується такими перевагами:
Описані переваги можна отримати з паспортом будь-якої країни ЄС, де, до речі, доступні спрощені програми оформлення громадянства. Розказати на безкоштовній консультації про найперспективніші варіанти для українців та надати професійний супровід готові досвідчені юристи Gromadyanstvo.
Отримати громадянство Мальти можуть:
Мальтійське громадянство в межах загальної процедури натуралізації отримати можна в разі дотримання низки умов. Заявник має досягнути 18-річного віку, проживати в країні впродовж 12 місяців безпосередньо перед поданням заявки та сукупно 4 роки із загального періоду в 6 років. Також потрібно знати мальтійську або англійську мови на достатньому рівні, дотримуватись законів і демонструвати поведінку особи, яка заслуговує стати частиною мальтійської нації.
Згідно із законом про громадянство отримати мальтійський паспорт можна за народженням або походженням, через реєстрацію та натуралізацію. Останній спосіб — найбільш доступний для українців, які не мають зв’язків із державою. У такому разі отримати громадянство вдасться через 4 роки проживання загалом, проте рахунок ведеться протягом 7 років. Відповідно до положення про надання статусу за виняткові заслуги паспорт можна купити за інвестиції в економіку.
Усі народжені від одного або обох батьків-мальтійців діти автоматично визнаються громадянами. У цьому разі немає значення місце пологів, адже статус успадковується за правом крові. Безумовний підхід до надання громадянства цим способом застосовується до всіх осіб, які народжуються тепер. Що стосується більш ранніх періодів, зокрема під час здобуття незалежності й після того, для отримання статусу особами, які народжувалися в ті роки, або їх нащадків застосовуються додаткові умови, наочно відображені в таблиці:
Дата народження | Місце народження | Вимоги |
---|---|---|
До 21 вересня 1964 року | Мальта | Один із батьків народився на Мальті |
До 21 вересня 1964 року | За кордоном | Батько та його батьки |
21 вересня 1964 року — 31 липня 1989 року | Мальта | Батько не був громадянином і не користувався дипломатичним захистом Мальти |
21 вересня 1964 року — 31 липня 1989 року | За кордоном | Батько був громадянином за народженням, натуралізацією або реєстрацією |
Після 1 серпня 1989 року | Немає значення | Батьки були громадянами за народженням, натуралізацією або реєстрацією |
Після 1 серпня 1989 року | Немає значення | Батьки народилися на Мальті до 21 вересня 1964 року, але емігрували та втратили статус |
Цей спосіб отримання громадянства Мальти доступний для більшості охочих. Тривалість процедури загалом становить 7 років, проте підтверджень щодо постійного перебування в країні вимагають певні періоди — останні 12 місяців перед реєстрацією запиту та 4 роки в загальній сукупності. Протягом зазначеного часу потрібно дотримуватися місцевих законів, асимілюватися в суспільство, вивчити мову, отримати місце проживання, тобто орендоване або власне житло, джерело доходу. Починається натуралізація з приїзду мігранта в країну й оформлення дозволу на тимчасове проживання на підставі:
Залежно від мети документ видається на термін від одного до п’яти років. Після 5-річного перебування в країні можна оформити дозвіл на постійне проживання. Останній документ не є обов’язковим для подальшого отримання громадянства, проте надає більше можливостей для роботи та навчання без додаткових дозволів. Після проходження встановленого терміну натуралізації можна ініціювати процедуру набуття громадянства.
Зазначеним способом отримати статус можуть особи, які мають родинні зв’язки з громадянами або етнічні з країною. У цьому разі не застосовуються стандартні вимоги для натуралізації, а будь-які терміни проживання скасовуються. Щоб отримати громадянство через реєстрацію, потрібно належати до однієї із таких категорій:
У кожному з випадків потрібно підтвердити право на отримання статусу. Наприклад, чоловік/дружина громадянина зобов’язується надати свідоцтво про шлюб, підтвердження спільного проживання, паспорт партнера.
Мальта — одна із небагатьох європейських країн, яка дозволяє отримати громадянство швидше за фінансові вкладення в її економіку. Інвестор звільняється від умов натуралізації та може оформити паспорти членам своєї сім’ї. Основні умови участі в інвестиційній програмі Мальти:
Заявнику потрібно оформити дозвіл на проживання, страховий поліс і підтвердити відсутність судимостей, отримання легального доходу. Потенційний претендент також проходить комплексну перевірку на предмет благонадійності.
Перелік документів, які потрібно подати на громадянство через натуралізацію:
Зазначені документи потрібно подати у вигляді копій, що будуть зберігатися в Identity Malta Agency (далі — Агентство), відповідальному органі за оброку справ, оскільки оригінали повертаються заявнику. Посвідчення, довідки, видані українською або іншою іноземною мовою, потрібно перекласти англійською або мальтійською та завірити.
Якщо дитина разом із батьками набула громадянства Мальти, потрібно оновити її громадянський статус у країні. Дітям віком від 14 років обов’язково оформляється внутрішній паспорт. Потрібно звернутися в паспортний відділ Агентства з наявним посвідченням особи та свідоцтвом про громадянство, заповнити заяву. Молодшим дітям в органах реєстрації актів громадянського стану можна оновити свідоцтво про народження. Видача закордонного паспорта доступна для дітей будь-якого віку. Дитині до 10 років документ видається за 16 EUR, а 10–15 років — 40 EUR.
Після отримання позитивного рішення щодо надання громадянства заявник може здійснити запит на оформлення паспортів: внутрішнього у формі ID-картки та закордонного у вигляді книжки з бордовою обкладинкою. Внутрішнє і закордонне посвідчення особи можна зробити завдяки зверненню до паспортного відділу за місцем проживання. Документи видаються на основі спеціальної форми, актуального посвідчення та свідоцтва про надання громадянства. Стандартний термін опрацювання запитів — 4 дні. За бажанням можна погодити прискорене виготовлення документа навіть за кілька годин.
ID-картка вперше видається безоплатно, лише за повторне оформлення через втрату передбачено збір. Вартість закордонного паспорта для дорослого — 70–80 EUR залежно від дати подання. За умови термінового виготовлення сума збільшується до 140 EUR. Після оформлення паспортів за потреби можна оновити водійське посвідчення, документи на авто в сервісному центрі тощо.
На Мальті набути громадянство можна спрощеним способом — за інвестиції. У такому разі інвестор разом із членами сім’ї також оформлює дозвіл на проживання, а під час отримання паспорта проходить дещо відмінні від загальної процедури етапи:
Конкретний термін розгляду заяви про отримання мальтійського громадянства не встановлений. Тривалість процесу залежить від завантаженості органу й деталей справи, необхідності в додатковому аналізі інформації. Статистика свідчить, що в середньому ухвалення рішення займає рік. Тобто загальна тривалість отримання громадянства становить 7 років для натуралізації.
Що стосується витрат, передбачені такі збори:
Додаткові витрати в межах кількох десятків євро можливі на підготовку документів, наприклад, переклад та завірення. У разі реєстрації громадянства спрощеним способом збори за сертифікат і присягу лишаються аналогічними, а під час подання запиту сплачується сума 150 EUR. Особи, які відновлюють своє право на громадянство за народженням, також роблять внесок у розмірі 150 EUR.
Права та обов’язки громадянина Мальти й України взаємно не визнаються, оскільки між зазначеними державами немає підписаного відповідного договору. Країна загалом не погодила жоден подібний документ про отримання подвійного громадянства. Варто зазначити, що до 1989 року в державі взагалі не визнавали можливість наявності у громадян кількох паспортів.
Проте були внесені відповідні зміни й на сьогодні українці можуть набути мальтійське громадянство як друге. Під час проходження натуралізації або оформлення статусу будь-яким іншим способом немає потреби відмовлятися від українського паспорта. Множинне громадянство, хоч і без взаємної заміни обов’язків, як у випадку з подвійним, надає аналогічний перелік прав та привілеїв.
Якщо оцінювати міжнародну міграційну політику, то найлегший спосіб отримати додаткове громадянство — за інвестиції або через спрощені репатріаційні програми. В останньому варіанті можна стати громадянином за аналогічний короткий термін, проте без великих вкладень, бо витрати обмежуються сплатою зборів та послуг юристів за умови професійного супроводу.
Що стосується українців, то їм найбільш доречно розглядати програми репатріації, на участь в яких є великі шанси з огляду на історичне підґрунтя. Наприклад, можливість отримати паспорт за 12 місяців для репатріантів передбачена в Польщі, Румунії, Болгарії. Це сусідні з Україною держави, деякі частини території в минулому переходили від однієї країни до іншої, були великі міграційні потоки. Саме тому українці мають чи не найвищі шанси знайти підтвердження територіальної приналежності до вказаних вище країн або етнічних зв’язків з народами цих держав.
У разі документального доказу можна брати участь у програмі та уникнути багаторічного очікування паспорта, а також виконання складних вимог.
Юристи компанії Gromadyanstvo готові проконсультувати та надати професійний супровід до отримання громадянства ЄС. Залиште заявку на консультацію, щоб дізнатись деталі.
Що потрібно для перетину кордону Польщі. Чи потрібні українцям віза та закордонний паспорт. Проходження прикордонного контролю: документи, що не можна ввозити в Польщу.
Хто та на яких підставах може переїхати жити в Угорщину. Які документи потрібні для отримання ПМП та як виглядає процедура переїзду. Підготовка документів, запит ВНП та адаптація.
Хто та на яких підставах може отримати громадянство Угорщини. Які документи потрібні для отримання угорського громадянства та паспорта та як виглядає процедура. Чи можна українцям мати подвійне громадянство України та Угорщини.
Який статус надає в Угорщині для біженців з України. Як отримати тимчасовий чи додатковий захист. Порядок надання статусу біженця для українців та його продовження. Плюси і мінуси статусу тимчасового захисту та біженця.
Ціни на нерухомість в Європі. Де найдешевше житло та найдорожча нерухомість. Як правильно купувати нерухомість та в яких країнах можна купити житло вигідно.
Хто та на яких підставах може отримати громадянство Кіпру. Які документи потрібні для отримання кіпрського громадянства та паспорта та як виглядає процедура. Чи можна українцям мати подвійне громадянство України та Кіпру.
Отримайте професійну допомогу при імміграції до ЄС
Заповніть заявку, та отримайте безкоштовну